پکینگ برج خنک کننده

ساخت وبلاگ

نقش برج خنک کننده در ساختمانهای مسکونی :

استفاده از برج خنک کننده در بسیاری از واحدهای مسکونی امروزه در بالای پشت بامها به وفور به چشم میخورد. باید بگوییم که در اکثر شهرهای بزرگ از سیستم های تهویه مطبوع اعم از چیلر، فن کویل، هواساز و ... استفاده می گردد. این تجهیزات جهت خنک سازی محیط و مواد از سیال آب استفاده می کنند. اما اگر بخواهیم عملکرد خنک سازی این تجیزات را بهینه سازی کنیم و همچنین میزان مصرف آب و برق را جهت دوباره خنک سازی سیال که همان آب است را کاهش دهیم می بایست از ابزاری دیگر که تمام این اهداف را برای ما تامین می کنند استفاده کنیم. برج خنک کننده منطقا یکی از همین تجهیزات می باشد که با صرف کمترین و هدر رفت کمترین میزان آب، آب خنک مورد نیاز چیلر و سایر تجهیزات برودتی را فراهم می کند. پس در تمامی مجتمع هایی مسکونی بخصوص ساختمانهای مسکونی چندین طبقه و برجهای امروزی در کنار چیلرها شاهد استفاده از برج خنک کننده هستید. اما برج خنک کننده دارای انواع مختلفی می باشد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

تقسیم بندی انواع برج خنک کننده از لحاظ ساختار مدار چرخش آب  و نوع مونتاژ دستگاه :

انتقال حرارت در برج های خنک کننده به شکل های گوناگونی تحت قالب مدارهای گوناگون انجام می‌شود:

  • مدار خیس یا مدار باز
  • مدار بسته و خشک

برج خنک کننده مدار خیس و مدار باز( تماس مستقیم آب و هوا ) :

برج های خنک کننده­ مدار باز در انواع برج های خنک کننده، در واقع همان برج هایی هستند که تا اینجا درباره­ آن‌ها صحبت شد و به صورت معمولی و رایج شناخته می‌شوند. به این صورت که آب از داخل لوله خارج شده و به صورت مستقیم درون برج خنک کننده اسپری می­شوداساس کار برج های مدار باز تبخیر است. یکی از نکات منفی قابل توجه برج های خنک کننده مدار باز نسبت به برج های مدار بسته این است که تماس مستقیم آب و هوا باعث میشود که آب ناخالص وارد شود و این ناخالصی نهایتاً روی سیستم رسوب می­کند.

برج های خنک کننده مدار بسته( مقاوم در برابر زنگ زدگی ) :

اما در مقابل، برج های خنک کننده­ مدار بسته در درون خود از کویل استفاده می­کنند و در تمام مدت آب را به صورت مستقیم در تماس با هوا نمی­گذارند. برج های خنک کننده­ خشک همانطور که گفته شد با رسوب آب روبرو نیستند و همین موضوع به عدم زنگ زدگی و عمر بالای دستگاه کمک می­کند.

قیمت برج خنک کننده مدار بسته :

در واقع برج خنک کننده مدار بسته  قیمت بالاتری دارد؛ چون از فن کویل ها بهره می‌برند و دارای تعدادی کویل می باشد که قیمت رو بالا می برد. از آنجایی که به دو پمپ قوی برای راه اندازی احتیاج دارند، نیروی مصرفی آنها بیش‌تر است. تعداد بیش‌تر تجهیزات مورد استفاده در برج های مداربسته باعث می­شود تعمیرات آن‌ها مشکل تر، زمان‌برتر و پرهزینه تر باشد. یکی دیگر از معایب برج های مدار بسته که به وجود فن کویل ها و نحوه­ کار برج مرتبط می‌شود؛ این است که راندمان آنها با افزایش دمای محیط اطراف ضعیف می شود.

برج های خنک کننده خشک ( تماس آب و هوا به صورت غیر مستقیم ) :

برج های خنک کننده خشک نوعی از انواع برج خنک کننده مداربسته هستند. در برج های خنک کننده­ خشک، این آب نیست که وظیفه انتقال گرما را به عهده داشته باشد تا بخواهد در فرآیند خنک سازی قرار بگیرد. در واقع، تماس آب و هوا به صورت غیر مستقیم انجام می­شود . به این شکل که درون برج خنک کننده­ خشک کویل هایی تعبیه شده‌اند و آب وارد این کویل ها می­شود. سپس هوا از روی کویل ها عبور داده میشود تا آب داخل کویل ها دچار کاهش دما شوند. بنابراین در برج های خنک کننده­ خشک، وظیفه اصلی بر دوش هوا است و در مصرف آب صرفه جویی قابل توجهی می­شود. بنابراین این برج می­تواند برای مناطقی که دچار کمبود آب هستند مفید باشد. می­توان از این نوع برج ها برای آب هایی که دمای بسیار زیادی دارند کمک گرفت و در اولین مرحله این آب ها را وارد این نوع از برج خنک کننده کرد.

تقسیم بندی انواع برج خنک کننده از لحاظ جنس بدنه

برای ساختن برج های خنک کننده از مواد متفاوتی مانند برج های خنک کننده­ بتنی، چوبی، گالوانیزه و فایبرگلاس استفاده می‌شود

برتری و مزیتهای برج خنک کننده فایبرگلاس نسبت به برج خنک کننده گالوانیزه:

استفاده از مواد FRP امروزه در صنایع بسیار و در کاربردهای گوناگونی استفاده می گردد. استفاده از الیاف رزین در ساخت برج خنک کننده تفکری اقتصادی در استفاده از برج خنک کننده می باشدکه توسط تولید کنندگان و تکنسین های برج خنک کننده اندیشیده شده است.  همیشه کاربران و کارفرمایان به دنبال تجهیزاتی هستند که بیشترین کارایی و بازده را چه به لحاظ عملکرد و چه به لحاظ ماندگاری و طول عمر دارا باشند. در پی مشکلاتی که برج خنک کننده گالوانیزه به واسطه ارتباط دایمی و مستقیم با رطوبت و آب داشتند، تولید کنندگان از پلاستیک فشرده و رزین در ساخت برج خنک کننده استفاده کردند و تخریباتی از قبیل زنگ زدگی و خوردگی سطوح فلزی برج خنک کننده را به حداقل رساندند. برج خنک کننده فایبرگلاس نوعی دستگاه تبادل کننده حرارت از سیال آب یا هر سیال دیگر به هوا می باشد که دمای کاری ماشین آلات صنعتی را تقلیل داده و بر میزان بازده و راندمان آنها می افزاید. برج خنک کننده فایبرگلاس دارای انواع مختلفی به لحاظ شکل ظاهر و همچنین نحوه عملکرد می باشد. قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس به سبب ارتقائ مزیتهای استفاده از برج خنک کن بیشتر می باشد. دقت کنید از اینکه ما از مزایای برج خنک کننده فایبرگلاس و استقبال کارفرمایان و مشتریان صبحت نموده ایم هدف در تقابل قرار دادن این نوع از برجها در برابر برج خنک کننده گالوانیزه نمی باشد و به هیچ وجه منکر فواید و مزیتهای برج خنک کننده گالوانیزه نمی باشیم. چه بسا که استفاده از برج خنک کننده گالوانیزه در برخی صنایع و کاربری ها بسته به شرایط محیطی و دمایی و ... آن یک امر ضروری می باشد. از همکاران بنده در ناب زیست استعلام دقیق قیمت و مشخصات فنی برج خنک کننده را دریافت نمایید. 

پکینگ برج خنک کننده...
ما را در سایت پکینگ برج خنک کننده دنبال می کنید

برچسب : برج خنک کننده , قیمت برج خنک کننده ,انواع برج خنک کننده , فروش برج خنک کننده , تولید برج خنک کن, نویسنده : ناب زیست nabbzist بازدید : 176 تاريخ : يکشنبه 5 ارديبهشت 1400 ساعت: 23:12